20/01/12

Tod's No_Code, the collection inspired by Jefferson Hack



Its name is No_Code, it's inspired by Jefferson Hack and reflects that international coolness of which Dazed & Confused founder is the charmest symbol.




It's the new Tod's shoe collection, a special project launched for the first time by the Italian brand and dedicated mostly to the web. 
In fact, you can find a Tumblr page, a video and a handful of shots by Roe Ethridge oriented to disclose inspirations and suggestions behind the capsule (I'm also in love with the photos and videos about Pablo Picasso, Jean Seberg and Steve McQueen).





The collection wil be presented in Paris and will be available in the Tod's boutiques on January 23. 
Whilst it will be launched in a special version for 10 Corso Como (Milan), Colette (Paris), Dover Street Market (London) and Theresa (Monaco).



So cool, don't you think?




Si chiama No_Code, è ispirata da Jefferson Hack e incarna quello spirito cool e internazionale di cui il founder di Dazed & Confused è l'emblema più charming e sofisticato.



E' la nuova collezione di Tod's, che per la prima volta lancia un progetto dedicato in anteprima al web e ai media online, con la creazione di un Tumblr, un video e una manciata di scatti realizzati da Roe Ethridge e finalizzati a rivelare ispirazioni e suggestioni della capsule (la sottoscritta ha ancora gli occhi a cuoricino anche per le immagini e i video di Pablo Picasso, Jean Seberg e Steve McQueen). 





La collezione sarà presentata a Parigi il 23 gennaio, e sempre lo stesso giorno sarà disponibile nelle boutique Tod's. 
Mentre invece, sarà declinata in una linea a edizione limitata per 10 Corso Como (Milano), Colette (Parigi), Dover Street Market (Londra) e Theresa (Monaco). 



Molto cool, no?




Photos and video courtesy of Tod's

1 commento:

© Copyright 2009 Dirty Boots by Rosella Degori. All Rights Reserved